RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Stabburet

- Grandios skuffelse

Sist oppdatert:
- Jeg er skuffet, sier mannen bak Facebook-kampanjen som førte til den nye Grandiosa-varianten.

GÅ TIL NETTAVISEN JOBB:

Som mange har fått med seg har Stabburet lansert en ny Grandiosa-variant uten paprika. Det var etter flere kampanjer og underskriftsaksjoner på Facebook og Nettby, at Stabburet innså at det var snakk om en hel del paprikahatere i det ganske land.

- Skuffet
Et skår i gleden er at prisen er vesentlig høyere enn den originale, selv om paprikaen har forsvunnet.

- Jeg er glad for at vi har fått det sånn vi ville, men er skuffet over prisnivået. Den skulle ha vært betraktelig lavere, sier mannen i spissen for nettkampanjene, Joakim Fossum Strugstad.

Nettavisen spurte informasjonsdirektør Robert Rønning i Stabburet om hvorfor grandiosaelskende paprikahatere må betale mer nå som paprikaen er borte.

Mer kostbar å produsere
- Fra vår side er pizzaen mer kostbar å produsere, siden den har mer ost, og litt mer kjøtt og tomatsaus. Norsk ost er noe av det dyreste du kan bruke, sier han.

Selv om varianten ifølge reklamen er utstyrt med ekstra ost, mener Strugstad at den ikke kan være snakk om mye ekstra.

- Vi leter ennå etter den ekstra osten og merker ikke noe nevneverdig til den, for å si det sånn. Er det ekstra kjøtt på den også? Det var jeg ikke klar over, sier han til Nettavisen.

Brukt tid på utvikling
Ifølge Facebook-aksjonene var det bare paprikaen som måtte ryke, og ingen krav var lagt fram om mer ost, mer tomatsaus og mer kjøtt. Det er likevel ikke fult så enkelt som bare å fjerne en ingrediens, kan Rønning fortelle.

- I all beskjedenhet så har vi noen av de beste kokkene i Norge på laget, og vi har brukt måneder på å utvikle denne nye typen. Det er ikke så enkelt som at vi bare kan ta av paprikaen. For å få den optimal, har vi måttet legge til mer ost, samt litt mer kjøtt og tomatsaus. Ingenting er tilfeldigheter når vi lanserer en ny Grandiosa, sier han.

Som aksjonssjef vet Strugstad en hel del om hvilke reaksjoner den nye grandiosaen har fått blant menigmenn.

- Jeg tror ikke de er fornøyd med prisen, det kan man se på Facebook-siden.

Mer fra Nettavisen Jobb:

En romjobb venter på deg

- Sjefen kan lese e-posten din

Gratulerer toppsjefen tross SAS-sjokk

Stabburet har også fått en del kommentarer på prisen til den nye varianten, men Rønning tror på sin side at de fleste vil kunne leve med at prisen er litt høyere. Han vil ikke kommentere butikkenes innkjøpspris.

Ingen innflytelse
- Vi har ingen innflytelse. Det er opp til hver enkelt butikk å bestemme prisene ut ifra kampanjer og kjedeprofil. Den vanlige grandiosaen er et svært polulært kampanjeprodukt for butikkene, og vil normalt sett ha en lavere pris enn de andre Grandiosa-variantene, sier han

Han understreker at det er fult mulig denne nye varianten kommer som et kampanjeprodukt, men at det ikke er opp til Stabburet å bestemme.

Generelt godt fornøyd
Til tross for prisen, kan Strugstad fortelle at han generelt er godt fornøyd med den nye varianten og at den blir satt i ovnen opp til flere ganger i uken.

- Vi ville bare ha bort papirkaen vi, så det er ikke problem at det er noe mer kjøtt og ost, men prisen burde som sagt ha vært lavere.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere