RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Apple er verdens sterkeste merke

iPod og Apple er verdens sterkeste varemerker. Google faller ned til en andreplass, mens Coca Cola er helt ute av listen.

Det skriver ComputerSweden.

På topp
Den internasjonale undersøkelsen er gjort av Brandchannel, og 2.000 varemerkeeksperter deltok.

Her er topp fem:
1. Apple
2. Google
3. Ikea
4. Starbucks
5. al-Jazeera

Apples iPod har erstattet Sonys Walkman som den personlige mediespillere som alle snakker om, og det er i USA salget har tatt av mest.

Mp3-spilleren ble lansert for tre år siden, og har blitt solgt i 10 millioner eksemplarer.

Coca Cola, som gjerne topper denne typen lister, er helt ute av de fem på toppen.

Ikea på tredje
Da klarer svenskene seg betydelig bedre, med Ikea på en hederlig tredjeplass.

Plass nummer fire inntas av kaffebarkjeden Starbucks, mens tv-kanalen al-Jazeera har plassert seg på femteplass.

Kanalen var ikke spesielt kjent her i vesten før krigene i Afghanistan og Irak, men har med sin nyhetsdekning satt seg selv på kartet også her hjemme i Norge.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere