RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Bookingkaos hos SAS

Sist oppdatert:
SAS’ svenske kunder har store problemer med å booke billetter via internett. Systemet mister bookingene, og passasjerene står på flyplassen uten billett.

Det skriver Dagens Nyheter.

Siden i vår har SAS hatt store problemer med sin internettbooking, og mange misfornøyde kunder har stått på flyplassen uten billett.

Dersom bookingen blir betalt med kredittkort, skal det bare være å oppgi kortnummeret ved innsjekkingen.

Uten billett
I stedet har mange forskrekkede svensker blitt møtt med beskjed om at de overhode ikke har bestilt noen billett hos SAS, selv om de har mottatt en bekreftelse på bookingen sin.

- Det er et alvorlig problem for SAS, som de må fikse raskt. De har ikke hengt riktig med og kjørt de gamle systemene for lenge, sier sier Harald Rosén, generalsekretær for bransjeorganisasjonen Svenskt Flyg, til avisen.

SAS Braathens har ikke det samme problemet, ettersom deres internettsider bruker Braathens bookingmotor.

Nordmenn forskånet
- Dette har ingenting med SAS Braathens å gjøre, vi opprettet en ny hjemmeside etter fusjonen, så norske kunder har ingenting å frykte, sier Siv Meisingseth, talskvinne for SAS Braathens, til TV 2 Nettavisen.

Etter fusjonen hadde imidlertid den norske delen av SAS en del internettproblemer, blant annet med feil i prisopplysningene.

- Vi hadde bare åtte uker på å opprette den nye siden, og det var en del innkjøringsproblemer i starten også fordi vi fikk uventet mye trafikk. Dette er nå rettet opp, sier Meisingseth.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere