RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Data-trøbbel i Postbanken

Sist oppdatert:
Postbanken-kunder må onsdag klare seg uten opplysninger om saldo og disponibelt beløp. Folk kan fremdeles ta ut penger i minibankene, men det er uklart hvor mye.

- Det er riktig at kunder som ringer kontofonen ikke får opplyst saldo og disponibelt, og det skyldes en teknisk feil, sier pressekontakt Kirsten Birkeland i Postbanken til TV 2 Nettavisen.

- Men transaksjoner går som de skal, regningene betales, forsikrer hun.

Teknisk på overtid
- Vi jobber på spreng for å få dette i orden. Teknisk ansatte som skulle ha gått fra jobb har ikke gått ennå, for å si det slik, sier pressekontakt Kirsten Birkeland i Postbanken til TV 2 Nettavisen.

Etter det TV 2 Nettavisen forstår er det en teknisk feil hos en av Postbankens leverandører som er skyld i problemene.

Minibanken funker
Tross problemene kan folk fremdeles ta ut penger i minibanker og handle med postbank-kort, men man får ikke oppgitt saldoen, opplyser Birkeland.

- Innebærer feilen at folk nå, kanskje uforvarende, kan overtrekke kontoen sin i minibankene?

- Jeg kan ikke svare på det, det må jeg få lov til å sjekke litt grundigere, svarer Postbankens pressekontakt.

Ingen nettbank-overtrekk
Klokken 19 onsdag kveld har Birkeland sjekket forholdet, og sier følgende til TV 2 Nettavisen:

- Når det gjelder nettbanken, kan den ikke overtrekkes, for der er det dekningskontroll. Minibankene og de problemene som eventuelt finnes der har vi ikke fokus på nå - de fungerer jo og folk får ut penger.

- Vårt fokus nå er nettbankene, slik at vi får dem opp og gå så raskt som mulig, stadfester Birkeland overfor TV 2 Nettavisen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere