RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Enormt TV 2-salg

Under tre uker inn i det nye året har TV 2 solgt rundt halvparten av sin tilgjengelige reklameplass for 2006.

Reklamesalget i tv-kanalen TV 2 er godt i gang. Annonsørene har denne gangen vært hissigere enn på lenge med å signere årskontrakter, og konserndirektør for salg og markedsføring i TV 2 Gruppen, Bjørn Gunnar Rosvoll, sier han allerede har signert årsavtaler for 800 millioner kroner, skriver Kampanje.

Stort salg før jul
– Vi har signert veldig mye. Markedet var tidlig ute, og veldig mange av de store kontraktene var signert før jul. Vi har rundt 50 prosent inne, sier Rosvoll.

– Hva skyldes dette?

– Annonsørene visste tidlig at 2005 ble et godt år, og flere har store lanseringer på gang. Det er offensive og gode tider i landet, og folk vil igang raskt. Jeg tror de fleste medier vil være enig i at annonsørene er tidligere ute i år enn det de pleier å være, sier Rosvoll til Kampanje.

Drypper på Zebra
For første gang har Rosvoll og TV 2 også vært ute og solgt den nye tv-kanalen sin, TV 2 Zebra, til markedet. Rosvoll vil imidlertid ikke si hvor mange kroner som har kommet inn til Zebra.

– Det drypper noen millioner kroner på Zebra, sier Rosvoll.

– Tvinges annonsørene til å legge litt på TV 2 Zebra?

– Annonsørene legger litt på Zebra, men om det er tvang er et definisjonsspørsmål. Vi er veldig beskjedne i kravene, sier Rosvoll.

Ikke gått smertefritt
Rosvoll sier lanseringen av TV 2 Zebra har gått som planlagt, med unntak av distribusjonen som det tok lenger tid å få på plass enn hva man i TV 2-ledelsen hadde forventet.

– Zebra er en kanal vi skal bygge opp, og her vil det komme nyheter fortløpende. Vi står fast på de målsetningene vi hadde med kanalen, selv om distribusjonen kom fire måneder senere enn vi hadde håpet på, sier Rosvoll.

I 2004 omsatte tv-kanalen TV 2 reklame for 1,482 milliarder kroner.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere