RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Péter Andrasovszky (Péter Andrasovszky/Norwegian)

Flere tusen har betalt dobbelt

Sist oppdatert:
Norwegian jobber på spreng for å rette opp gedigen blemme.

Informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian forteller til VG Nett at flere tusen kunder har blitt belastet dobbelt for sine billettbestillinger i løpet av de siste dagene.

En teknisk svikt har ført til at anslagsvis 2000 kunder er belastet dobbelt for flybilletter. Feilen skal ha vart et par dager i forrige uke og ble oppdaget rett før helgen.

Ifølge dinside.no er det kjøp av flybilletter 2. og 3. januar som er hovedsaklig er blitt dobbeltbelastet. Men også andre kunder kan ha blitt rammet. En kunde som er rammet opplyser til dinside.no at at han ikke har kjøpt flybillletter siden februar 2011.

Norwegian jobber nå på spreng for å rydde opp og betale tilbake penger urettmessig trukket fra folks bankkonti.

Ifølge informasjonssjefen er det problemer hos en underleverandørleverandør som er bakgrunnen for dobbeltbetalingene.

Tiden det tar flyselskapet å tilbakebetale pengene er ifølge Sandaker-Nielsen avhengig av hvilken bank og kredittkortselskap de ulike kundene bruker.

Foreløpig har Norwegian ikke lagt ut informasjon til kunder hverken på egne nettsider eller på selskapets Facebook-side.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere