RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Forbrukerombudet klager på trege flyselskaper

Sist oppdatert:
Flyselskapene annonserer for billigbilletter som er håpløse å finne. Forbrukerombudet vil ha nye retningslinjer.

I vår startet Forbrukerombudet det møysommelige arbeidet med å rydde opp i flyselskapenes annonsering av billigbilletter som tilsynelatende er umulige å finne. Nye retningslinjer skulle vært på plass nå.

–Det har tatt litt lengre tid enn jeg hadde trodd. Årsaken er at vi ikke er kommet til enighet med flyselskapene om hvordan retningslinjene skal utformes, sier førstekonsulent Frøydis Gjems-Onstad ved Forbrukerombudet til NTB.

Det Forbrukerombudet ønsker er at flyselskapenes opplysninger skal være lettfattelige både på telefon og internett. Det bør være mulig å søke både på dato for avreise og på pris. I tillegg bør det gå bedre fram hvilke begrensninger som ligger i tilbudet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere