RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Fornøyd med kortere bindingstid

Telenor Mobil har besluttet å korte ned bindingstiden på sine mobilabonnement fra 18 til maksimum 12 måneder. Dette er Forbrukerombudet særdeles fornøyd med.

Maksimum bindingstid på 12 måneder blir nå gjeldende som et krav til hele mobilbransjen, og Forbrukerombudet vil forfølge eventuelle brudd, opplyser ombudet på sine nettsider.

- Vi mener det er urimelig å kreve lengre bindingstid enn 12 måneder. Derfor er det gledelig å se at flere av de store aktørene på mobilmarkedet nå innfører 12 måneder som maksimum bindingstid, sier Forbrukerombud Bjørn Erik Thon i meldingen.

Forbrukerombudet og Telenor Mobil er imidlertid ikke enige om når endringen av bindingstiden skal tre i kraft, og er i en dialog om dette.

Derfor anbefales det at nye mobilabonnenter vurderer bindingstidens lengde før de underskriver slike abonnementskontrakter.

I tillegg til en forkortelse av bindingstiden, er det også oppnådd enighet om at mobilselskapene innfører en gradvis nedjustering av oppsigelsesgebyret etter hvor langt ut i bindingstidsperioden abonnentene har kommet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere