RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Fortsatt labert for Kanal 24

Sist oppdatert:
Kanal 24 har bare 240.000 lyttere, eller vel 6 prosent oppslutning, på en gjennomsnittsdag i februar. Konkurrenten P4 har litt over millionen, eller 23 prosent.

- Vi er meget fornøyd med at P4 har rundt en million daglige lyttere, sier radiosjef Kalle Lisberg i P4.

Så veldig fornøyd har derimot ikke Kanal 24-sjef Arne Krumsvik grunn til å være. Kanalen har en daglig lytteroppslutning på seks prosent, eller bare 240.000 lyttere, på en gjennomsnittsdag i februar.

Det er ett prosentpoeng lavere enn i januar, og under halvparten av hva kanalen lovte i den opprinnelige lyttergarantien som ble gitt til annonsørene. Det viser tall fra februarrapporten fra TNS Gallup.

Det eneste Krumsvik kan trøste seg med, er at også P4 går tilbake i februar. To prosent færre lyttere i forhold til forrige måned, men kanalen har likevel en oppslutning på 23 prosent. Det gjør P4 til Norges største kommersielle radiokanal.

Selv om de to kamphanene begge har fått redusert lyttertallene i februar, viser tallene fra TNS Gallup at vi hører stadig mer på radio. Og når de kommersielle kanalene går tilbake, betyr det at NRK nyter godt at økningen på to prosent.

Norges største radiokanal, P1, har økt den daglige lytteroppslutningen sin, og har nå 1,6 millioner lyttere, eller 40 prosent. NRK Petre har økt sin lytterandel til ni prosent, mens NRK P2 ligger stabilt på sju prosent.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere