RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Paul Weaver (Mediehuset Nettavisen)

Fra Pareto til Nettavisen

Sist oppdatert:
Nettavisen styrker sin økonomidekning ved å ansette Ole Eikeland som ny leder for økonomiavdelingen.

Han har blant annet fire år som megler i Pareto Securities bak seg.

- Vi har fått en av de beste økonomijournalistene i Norge. Jeg er kjempefornøyd, sier Nettavisens sjefredaktør Gunnar Stavrum.

Økonomi har siden, starten for over 15 år siden, vært viktig for Nettavisen.

I dagens turbulente økonomiske hverdag spiller internett en viktigere og viktigere rolle i formidling av økonomiske nyheter.

- Dagens uroligheter i Sør-Europa påvirker ikke bare Oslo Børs, men også den økonomiske hverdagen til folk flest; rentenivå, boligpriser, lønnsnivå samt jobb eller ikke jobb er bare noe av det som påvirkes. Nettavisen skal være best på formidling av disse nyhetene og bli den foretrukne nettavis for folk flest, sier Ole Eikeland.

En million lesere
Nye leserrekorder kommer på løpende bånd for Nettavisen for tiden.

I november i fjor opplevde Nettavisen for første gang å ha over 500.000 brukere på en og samme dag.

Det ble også satt nye ukesrekord i slutten av 2011 med over 1,5 millioner lesere i uken.

NA24 hadde i 2011 også flere uker over 400.000 ukentlige lesere.

- Veksten har vært formidabel de siste årene, men jeg skal gjøre mitt til at vi klarer å fortsette denne positive trenden, fortsetter Eikeland.

Samtidig som Eikeland tiltrer som leder for økonomiavdelingen, blir Niels Ruben Ravnaas konstituert sjefredaktør i NA24, Nettavisens samarbeidspartner på økonomi.

Han erstatter Inge Berge som har tatt seks måneders permisjon.

- Ansettelsen av Ole Eikeland viser at Nettavisen satser tungt på et område som sjeldent har vært like spennende og utfordrende som i disse dager. NA24 og Nettavisens gode vennskap vil nå bli ytterligere forsterket av at det kommer inn en slik ressurssterk person, sier Ravnaas.

- Lagt merke til
Også salgsavdelingen i Mediehuset Nettavisen gleder seg over nyansettelsen.

- Nettavisen har gjort en veldig god jobb journalistisk og trafikkmessig i 2011 noe annonsørene har lagt merke til.

- Det at vi nå får en av Norges beste økonomijournalister med på laget, gjør at vi er veldig godt rustet for 2012, sier salgsdirektør Christine Aa. Skansen.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere