RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Internett slår snart radio

Sist oppdatert:
Internetts andel av annonseomsetningen fortsetter å vokse i rekordtakt. Med bare én måned igjen av året ligger annonsering på nettet 43,2 prosent høyere enn samme tid i fjor.

Det viser ferske tall fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon.

Ved utgangen av november er det omsatt internettannonser via mediebyråene for 148,4 millioner kroner.

Med det haler internett innpå radio som annonsekanal, skriver dn.no. Radioomsetningen gikk ifølge den nye undersøkelsen tilbake med 1,4 prosent i forhold til fjoråret, og hadde en omsetning gjennom mediebyråene på 195,7 millioner kroner.

Dersom denne utviklingen fortsetter kan internett gå forbi radio som reklamekanal i løpet av 2004. Slik ståa er nå har internett en markedsandel på 3,2 prosent, mens radio tar 4,2 prosent av det totale markedet undersøkelsen dekker.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere