RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Kjempevekst for P4

Sist oppdatert:
Et driftsresultat på 19 millioner i andre kvartal mot under 8 millioner i problemåret 2003, gjør at P4-sjef Kalle Lisberg kan puste ut. Nå setter kanalen opp reklameprisene.

P4 fikk i annet kvartal 2004 et driftsresultat på 19,1 millioner kroner mot 7,9 millioner året før. Selskapets driftsinntekter økte med over 10 millioner, til 67,9 millioner.

Administrerende direktør Kalle Lisberg er tilfreds med resultatet og sier at P4 nå er tilbake på sporet der man var før tapet av den forrige konsesjonen.

- Vi har fått en sterkere markedsposisjon og en bedre resultatutvikling enn noen våget å håpe på da vi sto uten konsesjon for halvannet år siden, sier Lisberg.

Nå utvider P4 dekningen og skal nå 80 prosent av Norges befolkning. Det gjør at Lisberg også vil øke reklameprisene.

- Utvidelsen av befolkningsdekningen vil forhåpentligvis bidra til å styrke den gode lytteroppslutningen og gjøre P4 enda mer attraktivt som reklamemedium. Det vil derfor være naturlig å vurdere en prisjustering som gir et prisnivå som er bedre tilpasset ny befolkningsdekning og virkelig oppnådde lyttertall, står det i rapporten radiokanalen sendte ut fredag.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere