RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Må betale for NextGenTel-reklame

Sist oppdatert:
Mens du må betale dyrt for kundeservice-telefon hos NextGenTel, benytter de sjansen for å presentere reklame.

NextGenTels kundeservice har den siste tiden fått mye pepper. Dette har blant annet ført til at sjefen for deres kundeservice tirsdag forrige uke sa opp sin jobb på dagen.

Betalingsnummer
Kundene fortviler over lang ventetid på kundeservicen. Dette er en tjeneste som som på ingen måte er gratis. NextGenTel benytter et 5-sifret nummer som koster 39 øre per minutt å ringe.

Et vanlig telefonnummer koster til sammenligning normalt 13-15 øre per minutt med fasttelefon.

Reklame mens du venter
Nå benytter NextGenTel sjansen til å presentere reklame for sine egne betalingstjenester mens kundene sitter fortvilet og venter i lang ventetid.

I reklamen oppfordres blant annet kunder til å droppe sine parabolantenner, og heller gå over til ip-tv fra selskapet. De som venter oppfordres også til å betale for å se filmer fra selskapets egen video-butikk.

Tror selskapet spekulerer i ventetid
Kunder TV 2 Nettavisen har snakket med lurer nå på om selskapet spekulerer i lang ventetid for å presentere egenreklame.

Til tross for relativt kraftig vekst i kundebasen, sliter selskapet fortsatt økonomisk. Selskapet hadde i forrige kvartal et underskudd på 3,9 millioner kroner.

- Uhøytidelig venteunderholdning
Markedssjef Morten Aagnes i NextGenTel mener selskapet ikke gjør noe galt.

- Det som er viktig nå er å redusere ventetiden totalt sett. Det er ikke noe som tilsier at kundene må vente på at hele reklamen er ferdig før en kommer gjennom. Dette er forholdsvis uhøytidelig venteunderholdning laget av vår markedsavdeling for å fremme tjenestene på Broadpark. En kunne kanskje tenke seg å ta av reklamen mens vi jobber med å redusere ventetiden, men vi har ikke sett på den problemstillingen du nevner her, sier Aagnes til TV 2 Nettavisen.

Ingen ny kundesjef på plass
Aagnes forteller til TV 2 Nettavisen at selskapet fortsatt ikke har fått på plass en ny kundesjef etter at Kjell Morten Brendøy sa opp sin stilling på dagen.

Les flere IT-nyheter på våre it-sider.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere