RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nutrilett-selskap erkjenner fiasko

Sist oppdatert:
Det børsnoterte slankeselskapet Nutri Pharma, som er mest kjent for Nutrilett, erkjenner at selskapets strategi har vært en fiasko. Nå satser selskapet på nettverkssalg.

Nutri Pharma melder om et resultat før skatt på minus 9,8 millioner etter årets tre første kvartaler, mot minus 8,5 samme periode i fjor. Omsetningen har stupt fra 8,5 til 3,8 millioner.

Så fastslår da også Nutri Pharma i sin kvartalsrapport at selskapets strategi har vært en fiasko. Planen har vært å lisensiere selskapets slankemidler.

– Selskapets royaltyinntekter er langt under forventningene, heter det.

En prosess for å finne strategiske partnere har også vært mislykket, konkluderes det.

Nå er planer derfor å satse direktesalg av Nutrilett i nettverk. Nutri Pharma vil eie 51 prosent i et nytt direktesalgsselskap sammen med en erfaren partner på dette området. Partneren har et eksisterende nettverk som ble etablert i juli 2003 og har mer enn 60.000 distributører. Nettverket selger i dag kunst og hudprodukter.

Adm., direktør Eirik Uboe vil overfor TV 2 Nettavisen ikke si hvem denne partneren er, og heller ikke utdype den videre satsningen.

Planen er å satse først på markeder i Øst-Europa og Asia, med en mulig lansering i første halvår 2005.

Ellers er det langt fra sikkert at Nutri Pharma fortsetter å være børsnotert.

Gründer og majoritetseier Lars H. Høie har fremmet et bud på hele selskapet, noe som kan føre frem til at selskapet strykes fra børsen dersom mange sier ja til tilbudet.

Høie har allerede 62,8 prosent av selskapet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere