RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nye klær for Hydro

Sist oppdatert:
Bare seilet er igjen av den gamle vikingskipet. Slik skal Norsk Hydro presentere seg fra nyttår.

Ulike utgaver av et vikingskip har vært det bærende elementet i Hydros logo helt siden selskapet så dagens lys i 1905. Dagens utgave har vært i bruk de siste 20 årene.

Under torsdagens kapitalmarkedsdag presenterte Hydro sin nye logo, som, ifølge Hydros folk, reflekterer store endringer i selskapet.

"Selskapets logo og visuelle identitet er modernisert som en del av en omfattende prosess for å styrke Hydros identitet og profil. Den nye logoen vil være Hydros offisielle symbol fra nyttår, og Hydro vil gjennomføre endringen ved sine kontor- og fabrikksteder i løpet av 2004" heter det i en pressemelding fra selskapet.

Selskapets gjødselvirksomhet vil fortsatt bruke vikingskip-symbolet i sin nye logo og markedsføring når Agri børsnoteres som eget selskap neste år.

- Et nytt Hydro er i ferd med å tre fram, og det var naturlig for oss å gjøre en ny vurdering av symbolet som del av en prosess for å klarere definere selskapets formål og identitet, sier Hydros kommunikasjonsdirektør, Cecilie Ditlev-Simonsen.

Hydro planlegger en rekke aktiviteter for å styrke Hydro som merkevare.

- Det er på tide at vi gjør en bevisst innsats for å formidle hva det er som gjør Hydro til Hydro, og hvordan Hydro bidrar både i forhold til kunder og samfunnet generelt, sier Ditlev-Simonsen.

Hydros nye logo og designprinsipper er utformet av Gene Grossman i det amerikanske kommunikasjonsbyrået Siegel & Gale.

Under torsdagens kapitalmarkedsdag kom det også fram at Hydro venter en olje- og gassproduksjon på 525.000 fat oljeekvivalenter per dag i 2003. Det er 5.000 fat mer per dag enn det først anslaget.

I 2004 ventes produksjonen å stige ytterligere - til 560.000 fat pr dag.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere