RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nytt Opera-stunt

Det norske programvare-selskapet Opera kaster seg på bølgen og inviterer nå folk til å sende inn bilder av seg selv, som vil bli projisert på den gigantiske reklame-skjermen på Times Square på nyttårsaften.

Nylig skrev Kampanje om Times Magazine som inviterer folk fra hele verden til å sende inn bilder av seg selv som skal prege en liksomversjon av magasinets årlige «Person of the year»-kåring, å på den gigantiske reklameskjermen på Times Square. Nå «stjeler» det norske programvareselskapet Opera ideen, skriver Kampanje.

Men i motsetning til Times Magazine, som vil la de første 50.000 bildene som kommer inn prege reklameskjermen vekselsvis fram til 18. desember da den egentlig personen av året kåres, vil Opera plukke ut én person som får ansiktet sitt eksponert på den 54 kvadratmeter store reklameskjermen under den berømte nyttårsfeiringen på Times Square.

- Opera skylder sine millioner av dedikerte Operabrukere over hele verden dette, og vi vil avslutte vårt tiende år med en stor markering for å takke dem. Jeg håper 2005 vil bli husket, ikke bare for mitt overoptimistiske forsøk på å svømme til USA, men som året da Operas nettleser ble gratis og Operas brukerkrets ble større og sterkere enn noen gang, sier administrerende direktør Jon S. von Tetzchner i en melding.

Operasjefen lovet tidligere i år å svømme over Atlanter-havet dersom den siste versjonen av Operas nettleser ble lastet ned av over én million brukere. Det skjedde, men svømmeforsøket ble avblåst etter noen forsiktige svømmetak i Oslo-havna.

Vinneren i Operas PR-stunt vil få bildet sitt eksponert minst ni ganger daglig på reklameskjermen på Times Square fra 26. desember, og mottar i tillegg to billetter til ABCs nyttårsparty.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere