RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(Pepsi)

Reklamene amerikanerne ikke tåler

Sist oppdatert:
Britney, Beyonce og Pink som gladiatorer, Sex og Singellivs Kim Catrall, og en meget behjelpelig toalettvakt er noen av de reklamefilmene som ble dømt for sterke for amerikanerne. Se videoene her.

Amerikanerne har ikke samme takhøyde som europeere når det kommer til sex og nakenhet.

Det har flere av verdens store reklamebyråer tatt høyde for, og dropper å sende provoserende reklamefilmer i USA.

Merk at du trenger Windows Media Playerog bredbåndsoppkobling for å se videoene.

Her er åtte av videoene amerikanerne ikke får se:

Naken-OL
Carter Products lager Trojan kondomer, og reklamerer for sitt produkt med sin egen sex-olympiade. Filmen vant gull i Cannes internasjonale reklamekampanje, men amerikanerne må nøye seg med å se dem på internett.

Lux
Denne reklamen ruller og går i disse dager på norske tv-skjermer, men såpeprodusenten mener tydeligvis at amerikanerne ikke tåler kombinasjonen av Sex og Singelliv-stjerne Sarah Jessica Parker og dusjsåpe.

Skikkelig service
Virgin Mobile har sin egen ide om hvordan de skal demonstrere at selskapet satser hardt på kundeservice.

Det forsøker de å få fram i en reklamespot som involverer et offentlig toalett og en ivrig dovakt.

Jenifer Anistons keramikktime

Hvorfor denne reklamefilmen for Barclaycard ble stoppet fra å nå amerikanske tv-skjermer skjønner ikke jeg. Du må være ganske sexfiksert for å se noe galt med Anistons nye hobby.

Britney som gladiator
Britney Spears, Pink og Beyonce spiller gladiatorer i denne reklamefilmen for – selvfølgelig – Pepsi. Det ble nok litt for mye hud for amerikanske tv-tittere, men europeiske reklamepauser føles nok kortere når de tre damene dukker opp på skjermen.

Kim Cattrall hos tante
Den manneetende Sex og Singelliv-stjernen fornekter seg ikke i denne reklamen for - av alle ting – te.

Tante lærer Kim at for å holde på en mann er det viktig å kunne lage god te. Hmm. Vi tror nå Cattrall foretrekker en Cosmopolitan.

Mannefellen
Fiat vet hvilken mann de fleste kvinner sikler etter, og bruker George Clooney for å reklamere for sin nye modell.

Amerikansk skuespiller hjelper likevel ikke, bilprodusenten tror ikke amerikanerne tenner like mye på reklamen som europeiske kvinner.

Hjelp, jeg gifter meg
Nok en amerikansk skuespiller, denne gangen Dustin Hoffman, og nok en film amerikanerne ikke får se. Audi har laget denne reklamesnutten om – tja, dere får ta en titt selv.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere