RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Reklamesalget på vei opp

Salget av reklame steg med 16 prosent i januar. Det var bare kino og fagpresse som ikke økte bruttoomsetningen, mens utendørsreklame gikk mest opp.

Det ble i januar omsatt reklame for totalt 1.193 milliarder kroner brutto. Dette er hele 16 prosent mer enn tilsvarende måned i fjor viser tall fra ACNielsen.

De ferske tallene viser at annonseringen er på vei opp i det norske reklamemarkedet. Trenden fra fjoråret fortsetter, skriver Kampanje.

I årets første måned økte 17 av 22 bransjer annonseringen. Størst vekst hadde bransjen lyd og bilde med en annonsevekst på 251 prosent.

Størst vekst i annonseomsetningen hadde utendørsaktørene, med 53 prosent. Avisene økte omsetningen med 16 prosent, mens tv-kanalene steg med 13 prosent.

Bare kino og fagpresse opplevde en nedgang. Kino gikk ned med 13 prosent, og fagpresse falt med seks prosent.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere