RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Rekordår for reklame

Sist oppdatert:
Det ligger an til at norske annonsører vil bruke mer penger på reklame i år enn i det tidligere toppåret 2000.

- 2005 vil gi den største annonseomsetningen i manns minne og vil overgå rekordåret 2000. Det går godt i Norge, og den reelle økningen er større enn noen hadde trodd på forhånd, sier Helge Onsum i mediebyrået Carat til Dagens Næringsliv.

Hittil i år har omsetningen gjennom norske mediebyråer økt med 12,8 prosent, og holder trenden seg ut året, vil byråene formidle reklame for like under 6 milliarder kroner. I bransjen regner man med at disse byråene står for rundt 60 prosent av den totale annonseomsetningen.

Det er jevn økning, men avisene taper litt i forhold til den andre store kanalen, TV. Internett er vekstvinner, med en oppgang på nesten 52 prosent fra i fjor, men også radio og utendørsreklame viser sterk vekst.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere