RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Rema større enn Rimi

Sist oppdatert:
For første gang skal Rema 1000 være større enn erkerivalen Rimi.

For første gang er Rema 1000 Norges største dagligvarekjede.

Det skriver Handelsbladet FK.

Nye tall, som enda ikke er offentliggjort, viser at Rimi ikke lenger er Norges største dagligvarekjede. Nå er det Rema 1000 som inntar plassen som markedsleder.

Etter det Handelsbladet FK erfarer, er det ikke mye som skiller de to. Det er kniving om tidelene, men Rema 1000 har altså trukket det lengste strået denne gangen.

– I Rema er vi opptatt av å bygge vinnere, så det er selvfølgelig hyggelig å være størst, men vi slår oss ikke på brystet av den grunn. Dagligvaremarkedet er veldig dynamisk, det forandrer seg raskt, så vi fortsetter å jobbe for å få gode butikker, sier Laila Sønstevold, Rema-sjef marked, til Handelsbladet FK.

Ica ønsker på sin side ikke å kommentere tallene.

– Vi kommenterer ikke uoffisielle tall, sier Terje Gulbrandsen i Ica Norge.

I 2001 hadde Rimi en markedsandel på 17,8 prosent. Den gikk ned til 17,7 i 2002, og lå stabilt der også i 2003. Rema 1000 har derimot stadig økt sin markedsandel, fra 16,2 prosent i 2001 til 16,7 prosent i 2002 og 17,4 prosent i 2003.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere