RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Lise Strandlien (Nettavisen)

Skjerper regler for nettbilletter

Sist oppdatert:
Flere forbrukere etterlyser bedre informasjon når de bestiller flybilletter over internett. Nå tar Forbrukerombudet saken.

Salg av flybilletter via Internett blir stadig mer utbredt. I takt med det økende salget, har også antall henvendelser til Forbrukerombudet steget.

Det er forbrukere som ikke har fått nødvendig informasjon ved bestilling av flybilletter på nettet som tar kontakt.

- Det er svært viktig at forbrukerne får tilstrekkelig, og ikke minst klar, informasjon ved kjøp på Internett. En ny veiledning fra oss skal bidra til at de som kjøper flybilletter på nettet får den informasjonen de har krav på, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon i en melding.

I veiledningen opplyser ombudet hva slags informasjon som må gis ved salg av flybilletter på nett, og denne er distribuert til alle flyselskaper som selger nettbilletter til norske kunder.

«Forbrukerombudet forventer at flyselskapene etter denne klargjøringen vil være nøye med å gi kundene sine den informasjonen de har krav på» står det i meldingen.

Ombudet vil på et senere tidspunkt undersøke om flyselskapene lever opp til opplysningsplikten.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere