RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(Sony Ericsson)

Sony Ericsson størst i Norge

Sony Ericsson har nådd en markedsandel i Norge på over 50 prosent, og tar dermed innersvingen på Nokia. Mobilprodusenten selger telefoner så det griner etter.

2004 har vært et bra år for Sony Ericsson, og i sommer har salgstallet for de svensk-japanske mobiltelefonene gått rett til værs. Mobilprodusenten er nå markedsleder i Norge, foran både Nokia og Siemens.

Norge foregangsland
Første halvår i år ligger markedsandelen i overkant av 35 prosent, og i følge selskapet selv har de en estimert markedsandel påsyv prosent globalt sett.

Selskapet hevder at Norge er det landet i Norden der det går desidert best for selskapet, men vil ikke komme med noen konkrete tall for det norske mobilsalget.

- Salget har vært fantastisk, men jeg har dessverre ikke lov til å si mer om tallene, sier Erik Sandsmark i Sony Ericsson Norge, til dn.no.

Tycker om oss
HanNorden-sjef for Sony Ericsson, Roger Bolander peker på at menneskene har mye og si - spesielt nordmenn da Norge er et foregangsland på teknologi.

- Vi merker alltid stor etterspørsel etter de virkelig avanserte telefonene i det norske markedet, sier Bolander, og legger til: - Vi har fantastisk bra mennesker i Norge - vi "tycker om er just nu", sier Bolander.

Salgssjef i den norske distributøren Dangaard, Lars Erik Ukkestad, tror årsaket til suksessen er at Sony Ericsson har gjort om på konsept og design. Med det har mobilprodusenten klart å fange de unge kundene.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere