RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Tar opp konkurranse med Posten

A-pressen, Orkla Media og Aftenposten skal stifte Mediapost, et selskap som skal markedsføre og formidle distribusjonstjenester for medieprodukter.

De tre mediekonsernene eier allerede en rekke distribusjonsselskaper som vil stille sine distribusjonsnett til rådighet for Mediapost, skriver NTB.

Aftenposten, Orkla Media og A-pressen og deres distribusjonsselskaper skal samordne sine distribusjonsnett istedenfor å konkurrere seg imellom. Det nye selskapet blir imidlertid en konkurrent til andre post- og distribusjonsselskaper, og vil sende ut både aviser, blader og bøker.

Det felleseide selskapet Distribution Innovation (DI) vil forsyne Mediapost med teknologi.

A-pressen vil i forbindelse med etableringen gå inn i DI. Dermed eies DI 20 prosent av A-pressen, 20 prosent av Orkla Media og 60 prosent av Aftenposten.

Prisøkningen av bladportoen som Posten Norge nå skal gjennomføre er hovedårsaken til at Mediapost etableres, ifølge medlemsbladet til Mediebedriftenes Landsforening.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere