RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(scanpix)

Tine på norsk merkevaretopp

Med Coca-Cola på merkevaretoppen på verdensbasis, er Norges mest kjente merkevare melk fra Tine. På andreplassen er rengjøringsmiddelet Zalo.

Melk fra Tine havnet på topp også i 2000. Rangeringen er utført av TNS-Gallup.

- Merkevarestyrken sitter jo i bevisstheten oppe i hodene hos forbrukerne. Og Tine har i mange, mange år hatt markedet for drikkemelk tilnærmet for seg selv. Omdømmet er generelt meget bra hos forbrukerne, og derfor skal det mye til for å gjøre Tine rangen stridig i slike tilfeller, sier avdelingsleder Ingvar Sandvik i TNS-Gallup til Nationen.

På andreplass ligger rengjøringsmiddelet Zalo. Sjetteplassen har Tine Kremfløte inntatt, mens Norvegia-osten ligger på åttende plass og Tine Lettrømme på 13. plass.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere