RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Tømmer butikkene for Q-melk

Q-meieriene forbereder seg på å øke tappingen på mellom 30 og 50 prosent for å møte en økende etterspørsel. Mange steder er butikkene utsolgt for Q-melk.

Tines kamp for å beholde sine markedsandeler har fått flere kunder til å velge konkurrenten Q-melk. Det hevder iallfall Q-meieriene selv.

- Mange butikker, spesielt i de store byene, er utsolgt på Q-melk. Alle bestiller mye mer. Vi får mange telefoner. Vi ser en bevegelse hos forbrukene. Det er tydelig at de mer og mer vil ha vår melk, sier administrerende direktør Bent Myrdahl i Q-meieriene til Aftenposten.

Q-meieriene forbereder en økning i tappingen på mellom 30 og 50 prosent.

I dag har de 7 prosent av markedet og selger 25 millioner liter melk i året. Norgesgruppen og snart ICA-gruppen får produktene ut til forbrukerne.

I 2003 tjente Q-meieriene penger, men nå gjør de det ikke. Årsaken er endrede rammevilkår. Meieriene i dag en avgift på 1,80 kroner per liter solgte melk. For å kunne drive lønnsomt er Q-meieriene avhengig av av avgiften settes ned, skriver Aftenposten.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere