RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Tror streiken kan filleriste avisene

Sist oppdatert:
Både leserne og annonsørene kan komme til å vende avisene ryggen dersom journaliststreiken blir langvarig, mener medieekspertene.

Daglig leder Arne-Inge Christophersen sier til Dagens Næringsliv at en langvarig journaliststreik kan få store konsekvenser for aviser som distribusjonskanal.

- Varer streiken mer enn 14 dager, kan det blir store rystelser, sier han.

Mange store annonsører har planlagt store annonsekampanjer nå i mai og juni. Avisstreiken kan føre til at planene må droppes. Alternativet er å satse tyngre på medier som ikke er rammet av streiken.

- Det er snakk om å fryse, flytte, utsette, droppe og endre kampanjer, framholder Christophersen.

Også leserne kommer til å påføre avisene en smell dersom journaliststreiken varer ved. Den store vinneren kan bli Internett.

- Streiken kan også komme til å irritere abonnenter så mye at mange dropper avisen og finner at nettet er tilstrekkelig som informasjonskanal, sier Christophersen til DN.

- Streiken er svært uheldig for avisbransjen, supplerer Harald Eide-Fredriksen i Mediaedge CIA.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere