RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Scanpix

Tvenge-comeback i reklame

Utendørsreklame sendte Tvenge-brødrene på topplisten av Norges rikeste. Nå skal en av brødrene tilbake i bransjen, med hjelp av blant andre Thomas Fussel.

Etter suksessen med utendørsreklame har det gått både opp og ned for Tvenge-brødrene. Nå skal mellomste bror, Øystein Tvenge, tilbake i bransjen, skriver Finansavisen.

Kjente navn
Sammen med Robert Keith, Thomas Fussel, Arne Blystad, Rune Sundvall og brødrene Audar skal Tvenge satser stort på reklame i Norden.

Selskapet Digital Posters ble startet for ett år siden, med en million i kapital. Nå er prisen skrudd opp til 29 millioner før en forestående emisjon på 14 millioner.

Øystein Tvenge sitter selv på 55 prosent av aksjene i selskapet.

Ekspandere
- Vi gjør en emisjon for å ekspandere i Norge og i utlandet. Det er hovedsakelig snakk om arbeidskapital. Vi skal bygge opp en stor salgsorganisasjon på 50 personer bare i Norge innen sommeren neste år, sier Tvenge til avisen.

Satsningen retter seg mot buss-Norge. Tvenge vil installere lcd-skjermer på norske busser, som viser reklame-stillbilder samtidig som nyheter fra P4 ruller over skjermen. Samled kostnad per buss er 16.000 kroner.

Heftig mål
- Foreløpig har vi skjermer på 30 busser i Tromsø. Vi har hatt noen tekniske problemer med at skjermene blir svarte, men slikt er det jo mulig å rette på, sier Tvenge.

Målsetningen er det i alle fall ikke noen i veien med. Digital Posters har som mål å dekke 80-90 prosent av kollektivtrafikken i Norge innen utgangen av 2006.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere