RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Varsler bleiekrig

Sist oppdatert:
En av verdens største bleieprodusenter vil ha en del av bleiemarkedet i Norge. Men noen ytterligere priskrig ble det ikke.

Den internasjonale dagligvaregiganten Kimberly-Clark vil ha en del av bleiemarkedet i Norge, og hiver seg inn i kampen med Libero og Pampers. Men de som håpet på en enda tøffere priskrig blir nok skuffet.

Konkurrer på kvalitet
Kimberly-Clark mener nemlig at marginene på bleier er presset så lavt ned som det er mulig, og ønsker heller å konkurrere på kvalitet.

- Vårt mål er at forbrukerne skal ha en merverdi på våre produkter. Vi ønsker en kvalitetskrig og ikke en priskrig. Skulle vi være ute etter en priskrig ville vi gått inn i markedet med tradisjonelle produkter og dumpet prisene under Pamper og Libero, men det ville ikke gått, sier Trond Eriksen i Kimberly-Clark til TV 2 Nettavisen.

Ny bleietype
Bleien som Kimberly-Clark har størst forventninger til er en « Huggies Convertibles 2in1». Dette er en bleietype der man både har en åpen bleie og buksebleie i en bleie.

Trond Eriksen forteller at Kimberly-Clark har foretatt markedsundersøkelser som viser at det er et behov for denne type bleier.

– Småbarnsforeldre ønsker en bleie som kan tilfredsstille situasjoner der det trengs både åpne bleier og buksebleier. Med Huggies Convertibles 2in1 slipper de å ha med seg to typer bleier, det holder at de har med seg den nye revolusjonerende bleien til Huggies, reklamerer Trond Eriksen.

For sengevætere
En annen bleie selskapet har tro på er «DryNites» buksebleier for barn i alderen 4-15 år som sliter med sengevæting.

Kimberly-Clark er en av den største husholdningsprodusentene i verden. Det over 130 år gamle selskapet selger i dag produkter i over 150 land.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere