RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Idar Vollvik
Idar Vollvik Foto: Solum, Stian Lysberg (Scanpix)

Ventelo gir Ludo-kunder én uke

Sist oppdatert:
Mobilnettleverandøren Ventelo gir mobilselskapet Ludos kunder én uke til å bytte leverandør. De to selskapene begjærer hverandre konkurs.

Idar Vollviks mobilselskap Ludo har leid mobilnett av Ventelo, som hevder de har mellom 15 og 20 millioner kroner til gode hos Vollviks selskap, skriver Dagens Næringsliv.

– Selskapet kan ikke fortsette å drive for vår regning, sier Ventelo-sjef Stig Herbern til avisen.

Men mobilgründer Idar Vollvik er av en annen oppfatning og sier i en kommentar at det i realiteten er motsatt. At Ventelo skylder Ludo penger.

Vollvik skriver at Ventelo over lang tid har overfakturert Ludo, og at de har krevd å få kreditert det overfakturerte beløpet.

– Dersom ikke Ventelo krediterer dette beløpet umiddelbart, og trekker tilbake konkursbegjæringen, vil Ludo svare med samme mynt, det vil si å begjære Ventelo konkurs, skriver na24.

Men Ventelo står på sitt, og gir Ludos kunder en drøy uke til å bytte leverandør.

Heidi Egede-Nissen, kommunikasjonsdirektør i Ventelo, forteller til digi.no at de sa opp avtalen med Ludo allerede i sommer. Årsaken var at Ludo ikke betalte for seg.

Nå varsler Ventelo alle Ludo Mobils kunder om at de vil holde tjenesten oppe til og med 3. februar. Dermed må 40.000 Ludo-kunder finne en ny leverandør av mobiltjenester.

– Vel ... det får vi nå se på, svarer Vollvik i en mail som kommentar til stengingen. (©NTB)

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere