RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vi klager mest på bil og mobil

Sist oppdatert:
Bil ligger fremdeles på klagetoppen hos forbrukermyndighetene. Men antall klager på mobilen har økt mest, med hele 127 prosent det siste året.

Dermed går klager på mobiltelefoner rett inn på andreplass, like bak klagene fra de misfornøyde bileierne.

Det kom inn 650 saker til Forbrukertvistutvalget i 2004, og av disse ble 26 saker sendt videre til domstolene. Utvalget behandlet 130 saker etter den nye forbrukerkjøpsloven i fjor.

- På ni måneder, fra høsten 2003 til sommeren 2004, reduserte vi saksbehandlingen fra om lag 7,5 måned til 4,5 måned i snitt, opplyser direktør Svein Engebretsen til i en melding fra Forbrukerrådet.

Klagerne fikk i løpet av fjoråret totalt tilbake 9,5 millioner kroner, i tillegg til utbedring og omlevering. Mest tilbake fikk klageren som hevet bobilkjøpet, hele 813.621 kroner.

Alle vedtak i Forbrukertvistutvalget offentliggjøres på utvalgets nettside.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere