RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(AFP PHOTO/ROSLAN RAHMAN)

Vil selv ta kontakt med etterlatte

Sist oppdatert:
Etterlatte etter flodbølgekatastrofen slipper å kontakte forsikringsselskapene for å få vite hva de har krav på. Forsikringsbransjen vil selv ta kontakt med de etterlatte.

Mange etterlatte vet ikke hvilke forsikringer som utløser erstatningsutbetaling, og mange vet ikke hva de har krav på.

For at de etterlatte skal slippe å ringe rundt til selskapene, vil nå forsikringsbransjen selv ta ansvar for å koordinere erstatningsutbetalingene, melder NRK.

Forsikringsselskapene vil selv samordne alle nødvendige data, og så henvende seg til de etterlatte gjennom et selskap.

- Vi tror dette vil bidra til mindre belastning i en situasjon som er vanskelig nok for de etterlatte, ved at man i prinsippet får en kontakt med forsikringsnæringen, sier informasjonsdirektør Preben Sandborg Røe i Finansnæringens Hovedorganisasjon til NRK.

Forsikringsbransjen har erfaring med en slik samordning fra arbeidet etter Scandinavian Star-ulykken i 1990.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere