RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(AFP PHOTO/ROSLAN RAHMAN)

Vil selv ta kontakt med etterlatte

Etterlatte etter flodbølgekatastrofen slipper å kontakte forsikringsselskapene for å få vite hva de har krav på. Forsikringsbransjen vil selv ta kontakt med de etterlatte.
Sist oppdatert:

Mange etterlatte vet ikke hvilke forsikringer som utløser erstatningsutbetaling, og mange vet ikke hva de har krav på.

For at de etterlatte skal slippe å ringe rundt til selskapene, vil nå forsikringsbransjen selv ta ansvar for å koordinere erstatningsutbetalingene, melder NRK.

Forsikringsselskapene vil selv samordne alle nødvendige data, og så henvende seg til de etterlatte gjennom et selskap.

- Vi tror dette vil bidra til mindre belastning i en situasjon som er vanskelig nok for de etterlatte, ved at man i prinsippet får en kontakt med forsikringsnæringen, sier informasjonsdirektør Preben Sandborg Røe i Finansnæringens Hovedorganisasjon til NRK.

Forsikringsbransjen har erfaring med en slik samordning fra arbeidet etter Scandinavian Star-ulykken i 1990.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere