RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Widerøe må betale passasjerer

Sist oppdatert:
Samferdselsdepartementet krever at flyselskapet Widerøe må betale tilbake flere millioner kroner til passasjerer som er blitt avkrevd gebyr de ikke skulle betalt.

Selskapet har tatt gebyrer fra folk som har kjøpt billetter direkte fra Widerøe per telefon eller over disk, mens internettkjøpene har vært gebyrfrie.

–Selskapet har ikke anledning til å ta gebyr på billettene som er solgt på denne måten. Dette er i strid med vilkårene i avtalen som Widerøe har inngått med staten om å fly på kortbanenettet, sier statssekretær Arnfinn Ellingsen i Samferdselsdepartementet til NRK.

Han sier denne praksisen i hovedsak gjelder Widerøe, men det kan nok i mindre grad også gjelde andre flyselskap.

Widerøe opplyser at selskapet kommer til å betale tilbake dersom gebyrer urettmessig er blitt krevd.

–Men vi vil gå grundig inn i saken først, sier informasjonssjef Siw Sandvik til NRK.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere