Nettavisen.no

Kontakt oss 468 30 050

Annonsebilag

(Thinkstock.com)

Snacksen som stopper søtsuget

Med rett mat minsker du kaloriinntaket og går automatisk ned i vekt.

Lysten på noe godt mellom måltidene kjenner vi alle. Når det begynner å nærme seg lunsj, før middag eller noen timer etter middag sånn utover kvelden - da er det veldig lett å ty til usunn snacks.

Og spesielt dersom du ikke er forberedt og ikke har annet enn usunn snacks i skapet. Her er noen tips hentet fra Womenshealthmag.com på hva du skal spise som tilfredsstiller suget etter noe godt, og som samtidig gir deg metthetsfølelsen lengre.

Ta kontroll!
Kostholdstjenesten Somebodyhjelper deg med å telle kalorier, spise passe og miste vekt. Sett sammen ditt eget kosthold og bestem din egen vekt på Somebody.

Klikk her for å lese mer!

1. Solsikkefrø
En håndfull om dagen gir deg massevis med næringsstoffer pluss at de hjelper til med å regulere nerver og muskler.

Anbefalt mengde: 0,6 dl

2. Yogurtis
Is laget av yoghurt er mye sunnere enn annen is fordi den inneholder mindre fett, men gir oss i steden mer proteiner som vi heller vil ha. Tilsett frisk frukt som både bidrar med smak og vitaminer for optimal nytelse.

Anbefalt mengde = 3,45 dl

3. Mørk sjokolade
Bare en liten porsjon med mørk sjokolade er nok til å tilfredsstille søtsuget, om du har veldig lyst på sjokolade.

Anbefalt mengde: 28 gram (65% kakao)

4. Pistasjenøtter
Pistasjenøtter tilfredsstiller saltbehovet og gir deg samtidig masse antioksidanter, mer enn du finner i andre nøtter. Skallene er i tillegg med på å roe deg ned.

Anbefalt mengde: 30 stk m/skall

5. Havrekjeks
Kjeks kan være et fint mellommåltid om du velger blant de sunnere variantene. Går du i tillegg for en lager på havre, varer metthetsfølelsen lengre og du nøyer deg med mindre.

Anbefalt mengde: 28 gram

Sjekk ditt kosthold!
Har du lyst til å få kontroll over inntaket? På den norske kostholdstjenesten Somebody kan du lære mer om hvordan du kan spise riktig og miste vekt ved å forholde deg til ditt eget kaloribehov.

Få vite hva ditt kaloribehov er, sjekk kalorisynderne i ditt kosthold, sammenlign og bytt ut matvarer, før dagbok og få tips til hvordan du kan spise annerledes.

Les mer om kostholdstjenesten Somebody her

Spar penger!
Som medlem av Nettavisens fordelsklubb, Norgespasset, får du abonnement på Somebody til rabattert pris.

Les mer her!

(Kilde: Womenshealthmag.com)

BIDRA I DISKUSJONEN

Gunnar Stavrum Her vil vi gjerne vite hva du mener om denne saken. Vi ønsker at du er registrert, fordi det gjør argumentene og synspunktene mer interessante. Dersom du har spesielle grunner til å kommentere uregistrert, kan du sende innlegget hit og begrunne hvorfor. I unntaktstilfeller vil vi publisere innlegg fra uregistrerte debattdeltakere etter redaksjonell redigering. Vær saklig og respektfull! Send en mail til moderering@nettavisen.no hvis du har innspill til moderatorene.
Gunnar Stavrum, sjefredaktør

comments powered by Disqus