RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nytt format og design på =Oslo
Nytt format og design på =Oslo

=Oslo med ny design og nytt format

02. januar 2008 kom det nye =Oslo på gaten. Samtidig som magasinet skal komme ut en gang i måneden, er det også gjort både format- og designendringer.

Månedsmagasin

Helt siden oppstarten juni 2005 har =Oslo hatt som mål å bli et månedsmagasin. Både selgere og ansatte er svært fornøyd med at målet endelig blir nådd.

Dette er noe selgerne med god grunn har mast om helt siden starten. Vi tror det kommer til å ha god effekt på salget til den enkelte selger og samtidig gir det bladet et ryddigere image. Det er en aldri så liten seier å endelig oppnå det vi har jobbet for i snart tre år, sier ansvarlig redaktør Anlov P. Mathiesen.

Tydeligere profil

=Oslo har det siste året vært i stor utvikling, og fokuset har handlet om å heve det journalistiske innhold.

I forbindelse med nytt format og månedsutgivelse har redaksjonen nå også sørget for å analysere profilen og jobbet med en redesign av bladet.

Vi har jobbet bevisst med å beholde de beste elementene som =Oslo er kjent for, som bildene, luften og renheten. Samtidig er det livsviktig for et magasin å fornye seg, så vi har foretatt en god del nye grep, sier Dimitri Koutsomytis, Kreativ leder og designansvarlig.

Nytt format

Det etterhvert så kjente =Oslo-formatet er nå slanket, og blitt hendigere for både kjøpere og selgere.

Vi har fått ganske mange tilbakemeldinger fra kjøpere på dette. Man har syns at bladet er upraktisk å ha med seg, og at det ikke får plass i en vanlig veske. Det er selgerne selv som har foreslått dette over lengre tid, forteller Vibeke Kvalvåg, distribusjonsansvarlig.

Innhold

Redaksjonen har jobbet i lang tid med å forbedre kvaliteten på produktet =Oslo. Fra i år ser man resultatene av dette arbeidet.

Det siste året har vi klart å heve nivået på tekst og tematikk ganske betydelig, og sakte men sikkert har vi bygget opp en god del faste og gode spalter. I kombinasjon med endringer i format og design tror vi at vi nærmer oss et mer solid produkt, sier Mathiesen.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere