RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

 
 

=Oslo setter omsorg i fokus

Det nye året innledes med fokus på heroinutdeling og reportasje fra Romania. Magasinets design har også fått seg et nyttårsløft.

=Oslo har mye spennende reportasjer og tema i januarutgaven sin. Heroinutdeling, Sigøynere og Ingvar Ambjørnsen er noen av innslagene i utgaven.

Romania

=Oslo har vært i Romania og møtt sigøynere.

Denne reportasjen er blitt en flott skildring av sigøynernes hverdag og folks holdninger. Og noe så sjeldent i norsk presse som et tilnærmet nøytralt blikk på sigøynernes situasjon, hevder redaktør Anlov P. Mathiesen.

Heroin på resept

I den opphetede debatten om utdeling av heroin gir =Oslo innblikk i forskning, erfaringer og uenighet. Historisk blikk fra Arild Knutsens spalte «Ruspolitisk kvarter» samt innlegg fra og mot helseministeren bidrar til dette.

Vi forsøker belyse temaet samvittighetsfullt og presist gjennom synspunkter og fakta, og gi plass til konstruktive motkrefter. Når vårt naboland Danmark er i ferd med å sette i gang er det viktig å lytte til både skepsis og optimisme derfra, sier Mathiesen.

Ingvar Ambjørnsen

En av Norges største forfattere forteller om sitt syn på narkotikapolitikken og dens utvikling.

Han er en viktig stemme i samfunnet og har mye innsikt på dette feltet. Det at han er bosatt i Tyskland gjør også at han andre erfaringer og perspektiver som vi kanskje mangler i Norge, forteller kulturredaktør Kari Bu.

Aksel Hennie

Den aktuelle skuespilleren forteller om sitt forhold til scenekunst, rusproblematikk og selvfølgelig Max Manus.

Den blinde engel

Månedens største ildsjel er elleve år gamle Bendik Frivold-Lervik, en blind gutt fra Moss som reiser til Oslo for å dele ut mat til narkomane og tiggere.

Veldig rørende å se denne gutten engasjere seg på en slik måte for de som har det vanskelig i byen, sier Bu.

Nytt år, fornyet design

=Oslo har gjennomgått en aldri så liten ansiktsløft inn i det nye året. Designen er mer ordnet og klassisk, samtidig som den tar vare på =Oslos spesielle identitet og fokus på luft og foto.

Ethvert magasin er i stadig utvikling, og det er helt naturlig med fornyelse. Vi følte at det var på tide å revurdere fonter og enkelte visuelle elementer. Vi er godt fornøyde med resultatet, som både har orden, åpenhet og en tydelig =Oslo-profil, forteller kreativ leder og fotograf Dimitri Koutsomytis.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere