RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vinneren av årets blindtest mener vi nordmenn er opptatt av ølets lokale tilhørighet.
Vinneren av årets blindtest mener vi nordmenn er opptatt av ølets lokale tilhørighet.

– Øl er viktig

PR-sjefen i Ringnes bryggerier blir småfornærmet når vi omtaler bryggeriet hans som «et tidligere østkantfenomen», men desto gladere når han hører hvem som vant blindtesten av juleøl.

OSLO ØST: I årets blindtest av juleøl, stakk nemlig Ringnes bryggerier avgårde med hele tre seksere på terningen, inkludert vinneren som heter Nordlands Juleøl.

Viktig

Slike resultater får PR-sjefer til å smile.

– Øl-tester er kjempeviktige for oss som driver i denne bransjen. Vi kan se at salgstallene stiger i takt med et godt resultat i en test. At vi atter en gang gjør det så bra i Østkantavisas blindtest er virkelig gode nyheter, sier han på telefon.

– Nordmenn er svært opptatt av sesong når det gjelder øl. Når jula nærmer seg er det de mørke ølene som skal på bordet, og omvendt når sommeren banker på. Vi er vel generelt ganske opptatt av øl egentlig, mener han.

LES HELE JULEØLTESTEN HER

Lokal interesse

– Ringnes Bryggerier er ikke et tidligere østkantfenomen. Vi ER et østkantfenomen, sier Bjørn Thorvaldsen, PR-Sjef i bedriften.

– Selv om ølet lages utenfor byen, så foregår alt av planlegging midt på Grünerløkka. Nordmenn er faktisk ganske opptatt av ølets lokale tilhørighet, avslutter en fornøyd PR-sjef.

SJEKK TERNINGKASTENE HER

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere