RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

– Tjuvholmen er mer enn bare sol og sommer

Er du en vinelsker bør du ta turen innom Aker Brygge og Tjuvholmen for årets vinfestival. De tilbyr smaksopplevelser fra flere verdenshjørner.

TJUVHOLMEN: – Det er et spennende arrangement og tilbakemeldingene har ikke vært annet enn gode. Oslo har et lite vinmiljø og vi trenger å vise vin som kultur i byen. Oslo-befolkningen setter nok pris på festivalen, forteller Torleif Høyvik, daglig leder hos Bølgen & Moi, Tjuvholmen.

Høyvik og senterdirektør for Aker Brygge, Tomas Oberg, er ”hjernene” bak hele festivalen. Ideen fikk de av å se entusiasmen slike festivaler har i andre byer i landet som Kristiansand og Stavanger. Oslo er ifølge Høyvik for stort for småbysamarbeid, men et samarbeid mellom Tjuvholmen og Aker Brygge er perfekt.

– Aker Brygge og Tjuvholmen er mer enn bare sol og sommer. Det er en flott utendørs atmosfære på sommeren, nå vil vi vise atmosfære inne på vinterstid, sier Høyvik.

65 arrangementer over tre dager

Torsdag gikk festivalen av stabelen med et tettpakket program. På tre dager er det 65 arrangementer bestående av foredrag, god mat og selvsagt vinsmaking, og det er ikke for sent å få med seg en god smaksopplevelse.

Våre lokaler er flotte og store, og perfekt til en messe som dette. Vi har flere bruksområder, alt fra styremiddager til større selskaper,  og har plass til 200 gjester, sier Helene Skjenneberg, administrerende direktør I Mat & Drikke AS.

Oslo er en gastronomisk by

Skjenneberg mener festivalen er viktig fordi den er med på å vise at Oslo har like mye å by på som småbyene.

– Vi ser at folk er positive til festivalen, og tilbakemeldingene er gode. Det er viktig å skape arrangementer og aktivitet. Aker Brygge er mer enn bare sol og sommer, det er et mangfold. Denne festivalen er med å sette Oslo på kartet over en gastronomi-by.

Imponert over samarbeidet

Høyvik er imponert over det samarbeidet Tjuvholmen og Aker Brygge har fått til på så kort tid. Han forteller at Facebook har vært en viktig kanal de har brukt for å nå ut til folket med festivalen, og responsen har vært stor.

Samarbeidet mellom de femten serveringsstedene er seriøse bedrifter, og Høyvik sier at festivalen vil bli en tradisjon i årene som kommer.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere