RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

DOBBEL BETALING: Nicola Migliorini ved bomringen som krysses til Oslo sentrum. Innfelt: viser at ruten over Ryen er raskeste vei hjem fra Ås.
DOBBEL BETALING: Nicola Migliorini ved bomringen som krysses til Oslo sentrum. Innfelt: viser at ruten over Ryen er raskeste vei hjem fra Ås.

Betaler dobbel bomavgift

– Jeg skal ikke trenge å kjøre gjennom hele Nordstrand for å unngå bomringen, sier Nicola Migliorini.

BEKKELAGET: For å komme seg til arbeidsplassen sin i Oslo sentrum, må Nicola Migliorini kjøre gjennom bomringen i Ekebergveien. Det hadde ikke vært noe problem, hadde det ikke vært for at raskeste og beste vei hjem fra jobb nummer to i Ås, også passerer en bomstasjon.

– Det er jo ikke bare meg dette gjelder, men det er ikke sikkert at de andre i nærområdet har tenkt noe særlig over det, sier Migliorini.

Han presiserer at han ikke kjører gjennom bomstasjonene to ganger på en time, som med avtale tilsier at man ikke betaler for passering nummer to, men at det gjelder passeringer både til jobb i Oslo den ene dagen, og så hjem fra jobb i Ås den andre.

– For meg handler det om prinsipp. Jeg betaler dobbelt opp med bomring for å komme meg til og fra jobb på en enklest mulig måte, sier Nicola Migliorini.

LES OGSÅ: – Oslopakke 3 nedprioriterer vest

Urimelig

Selv om det finnes andre kjøreruter å komme seg hjem på for Migliorini, handler det om den letteste og raskeste mulige veien hjem.

– Jeg syntes det er urimelig at det skal være sånn. Jeg burde ikke trenge å måtte kjøre gjennom hele Nordstrand for å unngå bomringen, forteller han.

LES OGSÅ: Her venter de på en ulykke

Hvem styrer?

Det er Statens vegvesen som er ansvarlig for hvor bomstasjonene plasseres, og de forstår problemet.

– Det vil alltid være gjenstand for diskusjoner lokalt, og man forsøker å finne den best egnede plasseringen for bommene, forteller Håvard Vikheim, kommunikasjonsrådgiver i Statens vegvesen.

Hilde Christensen, kommunikasjonssjef i Fjellinjen, sier til Nordstrands blad at de dessverre ikke har myndighet til å gi noen fritak for passeringer.

– Plasseringen av hvor bommene blir satt opp bestemmes i samarbeid av Statens vegvesen og lokale myndigheter. Her i Oslo er det bystyret som styrer det, avslutter Vikheim til Nordstrands Blad.

LES OGSÅ: Siste fra politiets Twitter-logg


HER KAN DU LESE FLERE NYHETER FRA NORDSTRAND-OMRÅDET

 

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere