RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Eivor Nålsund har ikke hatt telefon eller internett på to måneder. Hun er frustrert over at verken Get eller Telenor kan komme til bunns i saken.
Eivor Nålsund har ikke hatt telefon eller internett på to måneder. Hun er frustrert over at verken Get eller Telenor kan komme til bunns i saken.

Død linje i to måneder

Telenor og Get er uenige om hvem som skal rette opp feilen. Nå har beboere vært uten telefon og internett i to måneder.

GRANSDALEN: I Granstangen borettslag har beboere måtte greie seg uten telefon og internett i nesten to måneder. Eivor Nålsund er kunde hos Telenor, mens borettslaget har privatavtale med Get. Da internettlinjen og IP-telefonen ble borte, kom Telenor og sjekket sine linjer. De fant ingen feil og mente at Get skulle fikse problemet. Likevel har det ikke skjedd noe.

Kundebehandleren på Get sa at de skulle prøve å være snille og få gjort noe før jul. Ingenting har skjedd, sier Nålsund.

Mellom barken og veden

Borettslaget eier linjene. Disse var leiet ut til Smartcall som ble kjøpt opp av Get. Telenor mener det er Get som skal løse problemet, Get legger ansvaret på Telenor.

Hege Mari Thorsen, styreleder i borettslaget, forteller at det er problematisk å få Get og Telenor til å kommunisere.

Get sier at de kan fikse feilen dersom Telenor betaler. Telenor vil ikke betale. Å få disse to store firmaene til å snakke sammen er et evig problem og vi føler oss litt mellom barken og veden, sier hun.

Styret skal ha et møte med Get, både for å få rettet opp feilen, men også for å vurdere oppsigelse av avtalen.

Vi har hatt problemer med Get tidligere. Det er ikke så mange av beboerne som har villet ha Get som leverandør og firmaet har da tapt penger på privatavtalen vår. Vi har fått opplyst at dersom vi vil ut av avtalen, skal dette gå bra, opplyser Thorsen.

Frustrert

Borettslaget har 324 leiligheter. 39 leiligheter har valgt å benytte Get.

Hva skal alle de resterende beboerne gjøre når noe skjer og Get ikke kan hjelpe dem? undrer Nålsund. Hun har selv snakket med andre beboere som også mistet sin nettlinje 8. desember i fjor.

Det er vanskelig uten hustelefon og internett. Jeg bruker jo nettbank og e-post. Jeg er avhengig av internett da jeg betaler regninger og bestiller legetimer. Jeg gjør alt gjennom nett, sier hun.

Hun har heldigvis familie som kan hjelpe henne.

Jeg er frustrert og tror nesten ikke jeg tør å gi uttrykk for hvor frustrert jeg er! sier hun oppgitt.

Nina Bye bor også i borettslaget og bekrefter det Nålsund sier.

Hårreisende! Telenor og Get er store firmaer. Å fikse linjene burde vært barnemat, sier hun.

Bye forteller at Telenor skulle kompensere problemet hennes med en analog telefon.

Jeg mente at det ikke gikk, og fikk rett i det, sier Bye.

Togtider, rutetabeller. Alt finnes jo der, forteller hun.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere