RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

"La lokaltrafikken fortsatt få passere gjennom Konventveien", skriver innsenderen av dette debattinnlegget.
"La lokaltrafikken fortsatt få passere gjennom Konventveien", skriver innsenderen av dette debattinnlegget. Foto: ARKIVFOTO: Vidar Bakken

DEBATT: Hoffsveien må oppgraderes

Etter snart to måneder med fysisk stenging av Konventveien er stemningen langt fra idyllisk. Jeg har snakket med mange, både i selve Konventveien og i de omkringliggende områdene, og meningene er sterke.

LES OGSÅ: Ny kamp om Konventveien

Det som er et gode for de få, skaper et stort problem og mye irritasjon for de mange. Mange mener politikerne har sviktet sine velgere ved å falle for en liten aktiv gruppes argumentasjon, uten å se hva dette egentlig innebærer.

I dag har skolebarna på Smestad, som i stort antall kommer via Hoffsveien, og ovenfra Holmenkollveien og områdene rundt Smestad, fått en betydelig verre skolevei. Beboerne i Gullkroken, Silkestrå og flere områder føler seg utestengt fra sine lokale butikker, postkontor, tog mm. Det bor mange eldre og barnefamilier i strøket, og mange av dem er avhengige av bil.

Og hva skjer når vinterens brøytebiler har lagt opp store fonner på begge sider av stengslene – da er veien også ufremkommelig for gående.

Det må være mulig å ta fornuft i bruk og finne levelige løsninger. Steng gjerne veien for ekstern kjøring om det er så tvingende nødvendig, men oppgrader da først Hoffsveien med tilligende påkjøringsveier, fortau og overganger for skolebarn – og la lokaltrafikken fortsatt få passere gjennom Konventveien, gjerne med beboerpass, også for ambulanser, brannbiler og annen nødvendig transport.


I. Tandberg

 

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere