RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Dette er en Egoist

530 hester og 15 kyr finnes i denne bilen.

Egoist er en videreutvikling av 2011-versjonen av Nissan GT-R,  og er spesielt utviklet av GT-Rs ”far”, utviklingssjef Kazutoshi Mizuno.

Nissan har foretatt forbedringer på den doble turboladede 3,8 liters V6-motoren slik at den gir mer kraft og dreiemoment – opp fra henholdsvis 485 til 530HK og fra 588 til 612Nm – sammen med lavere utslipp og bedre drivstofforbruk.

Bedre aerodynamiske egenskaper har økt karosseritrykket med 10 prosent mens endringer i chassiset og demperfunksjonene har forbedret kjøreegenskapene og gjort kjøreturen mykere.

Ku uten myggestikk

Hele interiøret i GT-R Egoist  er i skinn, inkludert nedre del av forsetene, innfatningen av setebeltene, A- og B-stolpene, midtkonsollen og kardangtunnellen. Det er til og med skinn inni koppholderne og på dørstokkene.

Skinninteriør som er laget at Seton Leather i Tyskland, og dette er ikke vanlig skinn, ifølge Nissan. 

Skinnet er valgt på grunn av sin kvalitet og ensartethet takket være den måten Seton behandler sine kyr. Selskapet aler opp bare en storferase og dyrene lever under nøye overvåkede forhold i Bayern i det sørlige Tyskland.

De blir alet opp i 18 måneder under spesielt kontrollerte forhold for å sikre ensartet foring og liten fare for insektbitt eller hudskader som kan forårsakes av piggtråd og andre fremmedlegemer.

Denne pleien sørger ifølge Nissan for at kyrene vokser seg større enn gjennomsnittet og dette igjen betyr at det blir behov for færre skinnfeller til hver bil. Til tross for dette trenger interiøret i hver GT-R Egoist ikke mindre enn 15 skinnfeller.

 

Nissan GT-R på Nürburgring

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere