RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

 
  Foto: Foto: Karl Andreas Kjelstrup

Drømmeomsetning på «nye» Storo

2010 ble et superår for Storo Storsenter, som økte omsetningen med 393 millioner kroner.

STORO: Det er en økning på 38,8 prosent fra året før. Totalt omsatte Storosenteret, som gjenåpnet i sterkt utvidet drakt i august, for 1,4 milliarder kroner i 2010.

Stor julepågang

Senterdirektør Unni Merethe Aasgaard kan nå gjøre opp status for de første fem månedene i nytt kjøpesenter.

– Det første knappe halvåret har vært utrolig bra for oss. Først med en «grand opening» 10. august, deretter høstens nyheter og med en fantastisk god julehandel. Vi opplever at julehandelen startet allerede i uke 46 med en flott ukesomsetning og mange besøkende hver uke, sier Aasgaard.

(Artikkelen fortsetter under bildet)Åpnet:
Kjøpesenter-eier Olav Thon og ordfører Fabian Stang åpnet det nye Storosenteret i august 2010.  (Foto: Karl Andreas Kjelstrup)

Hun har ingen sammenliknbare tall for julehandelen året før, da kjøpesenteret fremsto som en byggeplass gjennom stort sett hele 2009. Men interessen for det nye kjøpesenteret mener hun har vært stor.

– I juleukene hadde vi ca. 90.000 kunder innom hver uke. En ordinær uke er det ca. 70.000 kunder som besøker oss, forteller hun.


Misnøyen rundt parkeringsforholdene på kjøpesenteret, som ble omtalt i høst, har hatt liten innvirkning, mener hun.

– Det vi ser er at kundene besøker senteret jevnt i hele åpningstiden. Mange kjører kollektivt eller kommer gående, og da klarer vi å betjene så mange kunder gjennom uken.

Planer for 2011

Aasgaard har mange planer også for 2011. Hun tror omsetningen vil nå 1,8 milliarder inneværende år.

– Vi var spente på hvor lang tid det ville ta for de søndagsåpne butikkene, restaurantene og treningssenteret å etablere seg, men det har gått veldig bra, sier hun.


Mulighet for å leie en «personal shopper» eller en interiørdesigner, håper senterdirektøren vil trekke flere kunder i 2011.

(Artikkelen fortsetter under bildet)Rørende:Fakkelaksjon for =Oslo, i desember 2010, ble ifølge senterdirektøren en suksess, som vil gjentas i 2011. (Foto. Storo storsenter)

– Og 12.12 gjennomførte vi en spontanaksjon for selgerne i =Oslo, som ble et veldig vellykket arrangement for kunder og blant leietakerne. Så den vakre «lysfesten» ønsker jeg å ha som en tradisjon, sier Aasgaard.

Olav Thon Gruppens kjøpesentre i Norge, som Storo er en del av, økte i 2010 sin totalomsetning med 4 prosent fra 2009, til 50,2 milliarder kroner.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere