RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

I sofaen: Annette Steen Lien, Hedda Rivelsrud og Siri Sørflaten mener alle at ull er gull.
I sofaen: Annette Steen Lien, Hedda Rivelsrud og Siri Sørflaten mener alle at ull er gull. Foto: FOTO: ELISABETH WANG

Et ullent gründerprosjekt

Damene bak WoolLand tar ullundertøyet til et nytt nivå. Med fokus på kvalitet og kul passform gjør de suksess.

LILLEAKER: – Konseptet vårt er å utnytte ullens unike egenskaper og varmeregulering, men å utforme plaggene mer som hverdagsklær med spennende snitt og funksjonelle detaljer, sier Annette Steen Lien.

Kjapp suksess

Sammen med venninnene Hedda Rivelsrud og Siri Sørflaten gleder hun seg over suksessen de til nå har hatt.

– Vi mente bestemt, alle tre, at det var et marked for disse klærne og at dette var noe folk flest ville ha. Likevel er det klart vi var spente, men det har gått utrolig bra så langt, smiler Rivelsrud.

«Nye» lokaler

Salget av ullproduktene foregår i all hovedsak på nettet, men 3. september flyttet trekløveret inn i «nye» lokaler rett ovenfor Lilleaker skole.

– Flere av kundene våre hadde ønske om å kunne prøve klærne, samt se på de forskjellige størrelsene med egne øyne, for så å bestemme seg.

Da falt valget på dette lokalet, rett ved CC Vest og i nærheten av der folk ellers handler, sier Sørflaten.

– Fjerner mellomleddet

For damene bak WoolLand har kvaliteten på merinoullen alt å si. Men det skal ikke koste skjorta av den grunn.

– Ved å droppe dyre mellomledd klarer vi å gi den beste kvaliteten til bra pris. Dette skal være klær for alle, uansett lommebok, sier Rivelsrud og legger til:

– I Norge er det behov for klær i ullkvalitet så og si året rundt. I sommer merket vi blant annet et rush på kosedressene våre. Kanskje ikke så rart, med den sommeren vi hadde.

Da de startet i fjor hadde de kun fokus på klær for barn fra 0 til 8 år. Mye har endret seg siden den gang.

– Nå selger vi klær til hele familien. Det var stor etterspørsel som gjorde at vi utvidet konseptet og vi får stadig positive tilbakemeldinger på nettopp det, sier Steen Lien.

Les også: Disse gründerdamene gjør suksess med gourmet-matpakker

Når detaljene teller

Hamar, Molde, Trollveggen og Bergen; Damene bak WoolLand har en visjon om å bli en ettertraktet merkevare som folk kjenner igjen.

– Detaljene på klærne er noe som folk legger merke til. Blant dem er englevinger, norgeskart og et elghode, sier Sørflaten og legger til:

– Norgeskartet er en refleks, og de bruker vi på både luer og pannebånd. Det fungerer optimalt på mørke høst- og vinterdager.


I disse dager er de produktive damene ute med en splitter ny kolleksjon. Se mer på: www.woolland.no

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere