RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Farlig i Ulsrudveien

Det oppstår farlige situasjoner på strekningen Ulsrudveien/bakken ned mot Østensjøveien hver dag selv om det er parkering forbudt. Situasjonene oppstår primært fordi få respekterer 40 km/t-grensen. Svingen inn i Ulsrudveien fra Østensjøveien (særlig sydfra) ser ut til å komme brått på bilistene, som veldig ofte kommer for fort ut av svingen og dermed inn i feil kjørebane! Sjåføren må trå på gassen for å "komme seg unna" og da blir det full speed resten av bakken oppover i tillegg...

Noen meter oppe i Ulsrudveien fra Østensjøveien ligger en bussholdeplass, som er med på å forverre forholdene ytterligere, og som daglig skaper farlige situasjoner.

På vinterføre har bakken alltid, både før og etter at busser kom inn i bildet, bydd på store problemer, spesielt ved snøfall.

Etter min mening ville forholdene forbedres vesentlig for alle, både trafikk- og miljømessig, hvis bussholdeplassene kunne flyttes noen få meter. Det skulle vel ikke by på større problemer, eller utgifter, om holdeplassene legges til Østensjøveien. Her ligger det godt og flatt til rette for bussene, og i akseptabel gåavstand for publikum.

Til høsten startes arbeidet med kabel fra sydenden av Østensjøvannet, langs Østensjøveien, (fjernvarmekabel) og

en koordinering kunne vel la seg gjennomføre? For oss som bor på strekningen i Ulsrudveien ville det være flott å slippe en holdeplass som gir ekstra støy og eksos rett inn stuedøra, og i tillegg slippe nervepirrende trafikksituasjoner gang på gang. For den rullende trafikken ville et trafikkfarlig punkt være ryddet unna en villavei, som egentlig ikke er beregnet på all den tunge trafikken den nå er utsatt for.

Beboer

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere