RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Her er noen av medarbeiderne på Røa Autoco som ønsker velkommen i diagnosehallen. I midten daglig leder Dany Narten. Ellers fra venstre: Marius Elvegård, Erik Narten, Irene Narten, Iver Gulseth, Narve Vannum, Kenneth Hagen og Harald Stople. Foto: Vidar Bakken
Her er noen av medarbeiderne på Røa Autoco som ønsker velkommen i diagnosehallen. I midten daglig leder Dany Narten. Ellers fra venstre: Marius Elvegård, Erik Narten, Irene Narten, Iver Gulseth, Narve Vannum, Kenneth Hagen og Harald Stople. Foto: Vidar Bakken

Feirer nye lokaler

Røa Autoco ønsker velkommen til splitter nye lokaler tirsdag 13. januar. Vi skal dekke dagens og fremtidens behov for alle bil-eiere, sier daglig leder Dany Narten.

RØA: Det har vært travel byggevirksomhet på tomten til Røa Autoco, og nå kan endelig verkstedet ønske velkommen til nye og moderne lokaler. Tirsdag 13. januar fra klokken 13.00 er det offisiell åpning med brask og bram. Det blir omvisning, underholdning, tilbud og premier til gamle og nye kunder i Røa-området.

Samtlige behov

Vi vil gi våre kunder 360 grader eieropplevelse. Med det mener vi at vi kan dekke samtlige av bilens behov. Nytt av året er diagnosehallen vår, som ligger på gateplan. Her kan du komme hvis du for eksempel tror at en "klikkelyd" er starten på noe galt med bilen. Da kan vi sjekke bilen med én gang så folk kan føle trygghet for om det er noe galt, sier Narten.

Mens du venter kan du slappe av i mottaket med kaffe, boller og aviser. Vi kan vi også gi en diagnose av bilen og eventuelt utbedre småfeil med "kvikkservice" eller bestille time for reparasjon med én gang. En diagnose gjør også at bileieren bedre kan planlegge sin biløkonomi. Det å vite tilstanden på bilen gjør at man slipper de store overraskende regningene om det går riktig galt.

Alle bilmerker

Rundt oss går medarbeidere med bærbare pc-er.

Alle har hver sin bærbare pc med programmer som gjør at vi kan betjene alle bilmerker. Det er nødvendig i dag. Vi har et topp moderne anlegg som både skal betjene dagens biler, men også fremtidens biler. Det innebærer også kompetanse på for eksempel elbiler, sier Narten.

Mottaket ligger ved siden av diagnosehallen på gateplan. Under ligger den store verkstedhallen med romslig parkeringsplass på baksiden. Den gamle hallen er under oppussing blir nå viet bilpleie, dekk, felger og oppretting.

Vi har økt kapasiteten betraktelig i alle ledd. Det har vært et stort løft for alle som jobber her. Jeg må berømme de ansatte for innsatsen. De har vært med på planleggingen fra dag én, noe som har stor betydning for det ferdige resultatet. Nå kan vi gi mekanikerne et arbeidsmiljø de fortjener, sier Narten.

Miljøvennlig

Han er også glad for at de gjennom prosessen har fått til et miljøvennlig verksted.

Alt er satt i bedre system med hensyn til for eksempel kildesortering, hvor hver arbeidsbenk har sitt eget system. Retur av olje, bilbatterier og dekk er systematisert. Spillolje vil ikke være et tema med nytt tappeanlegg. I tillegg har vi et nytt vannrensesystem, opplyser Narten.

Takk til naboene

Den grønne profilen er også ivaretatt med hensyn til strøm og oppvarming.

Vi bruker vannbåren varme i alle lokaler. Vi har isolert godt både med hensyn til varme og ikke minst støy. Luften blir filtrert før den slippes ut. Det er montert lydhetter på taket og ingen vifter vil gå utenom arbeidstid. Vi er i et boligområde og bilverkstedet skal ikke være til plage for nabolaget. I den forbindelse vil jeg rette en stor takk til naboene som har vist tålmodighet i byggeperioden, sier Narten, som gleder seg til å presentere det nye verkstedet for nærområdet.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere