RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Fornøyde ansatte

De ansatte på Grønland Basar stortrives og liker å være et nærsenter. De kan også fortelle om stadig flere kunder.

GRØNLAND: – Det er klart det er gull å ha et vinmonopol på senteret. På samme måte som mat, bank og post. Jeg kunne tenkt meg å få en kiosk hit også, og kanskje en blomsterbutikk. Dette er et veldig koselig senter, vi trives godt. Få slutter, og det er lite sykefravær. Og lite bråk. Men skjer det noe, har vi et godt vakthold, sier Anders Strøm, butikksjef på Vinmonopolet.

Også butikksjef på Norli, Ann-Cathrin Nilsen, forteller om trivsel blant de ansatte. Hun forteller at bokhandelen har vært der siden åpningen, og at også de har syv ansatte som trives godt.

Opprinnelig hadde de to etasjer, men det fungerte dårlig. Nå har de alt på ett plan og synes det holder, mest fordi butikken blir mer tilgjengelig for både kunder og ansatte.

Blant kundene er det mange nyetablerte barnefamilier, forteller hun, og når det gjelder det etniske er det omtrent fifty-fifty mellom de etnisk norske og de multietniske.

– Vi er et nærsenter som flere og flere vet om, og jeg trives veldig godt her. Vi har et fint lokalmiljø med mange kunder som er fornøyde med å handle hos oss i stedet for å måtte dra inn til sentrum.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere