RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Fra ille til ingenting ved Brynsenteret

Myke trafikanter ser igjen ut til å tape en skanse for at bilistene skal komme lettere fram. I forbindelse med kollektivfelt på Ring 3 fra Teisen til Ryen planlegges det fjerning av adkomsten for gående fra nedre Høyenhall til Brynsenteret slik at vi må over på Bryn-siden for å komme fram, og slik at enda flere på Høyenhall kommer til å bile de få hundre meterne til butikken, og tilreisende kommer til å slutte å bruke T-banen på Høyenhall stasjon til og fra Brynsenteret!

Dette er utpressing av barn og ungdom, eldre og idealister. Det er å sette åpenbar bydelsutvikling, kollektivframkommelighet og tilrettelegging for myke trafikanter, opp mot hverandre for å gi plass til enda flere biler. Kollektivfeltutbygging må gå på bekostning av privatbilene, ikke de myke trafikantene!

I den politisk behandlingen av dette i slutten av januar vil Arbeiderpartiet i bydelsutviklingskomiteen fremheve de klare høringsuttalelsene som har kommet fra beboer-grupper og Foreldreaksjonen for Manglerudtunnel. Vi vil sørge for at bydel Østensjø i sitt høringssvar krever konkrete opplegg for gående og for syklister både langs hovedsykkelveinettet og i lokalmiljøet. Bydelen må kreve at tiltak for myke trafikanter utredes og settes i verk samtidig med kollektivfeltutbygging. En forverring av bo- og ferdselsmiljø for folk på Høyenhall og Manglerud ved at trafikken kommer enda noen meter nærmere husveggene kan ikke være i samsvar med lov-og regelverk, statlige og kommunale vedtak, handlingsplaner og føringer, og i tilfelle bare som nødvendige onder vi må leve med i forbindelse endelig vedtak om lokk/tunnel fra Bryn til Skulleruddumpa.

Kristin Sandaker

Bydelsutviklings, miljø- og kulturkomiteen

i Østensjø bydel Arbeiderpartiet

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere