RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Styrketrening: Ingvild Andreassen Moe viser hvordan hun utfører knebøyøvelser med stang. Hun er glad for at mange Osloborgere er opptatte av kosthold og trening.
Styrketrening: Ingvild Andreassen Moe viser hvordan hun utfører knebøyøvelser med stang. Hun er glad for at mange Osloborgere er opptatte av kosthold og trening. Foto: Foto: Fanny Ofstad

Går ned i vekt sammen

Ingvild Andreassen Moe er ny kursholder for livsstilskurset på Rommen. Nå gir hun oss nøkkelen til resultater på vekten.

ROMMEN: Moe forteller at kurset fokuserer på mat for hele familien, som er naturlig og laget fra bunnen av.



– Jeg oppfordrer folk til å spise grønnsaker og fisk. Grove kornprodukter, som for eksempel grovt brød, pasta og ris, er også på menyen. Dette er ikke en lavkarbodiett, men et kosthold du skal leve med, sier hun.

Mindre sukker

Moe forklarer at reduksjon av sukkerinntaket er viktig hvis du vil gå ned i vekt.

– Sukrin er en god erstatning for sukker, i motsetning til aspartam, som finnes i diverse lightprodukter. Dette stoffet kan antagelig føre til blant annet blodkreft, forteller hun, og legger til at et annet viktig poeng er å spise fem til seks måltider om dagen.

– De som spiser ofte spiser også mindre porsjoner. Det fører til et jevnt blodsukker, sier Moe.

Ønsker resultater

1. februar starter det et nytt kurs i livsstilsendring. Kurset har fokus på sunne matvarevalg og økt hverdagsaktivitet. Konseptet med ned i vekt kurs oppstod da stadig flere kunder følte at de trente mange ganger i uken uten at vektreduksjonen stod i samsvar med innsatsen.

– De fleste trener for å gå ned i vekt. Men du må ikke trene flere timer om dagen hver eneste dag, for å få resultater. For mange holder det å trene kun én gang i uken, om de kombinerer trening med riktig kosthold, forteller Moe, som er nyansatt på Family Sports Club, hvor hun er treningsfaglig ansvarlig. Moe har en mastergrad fra Norges idrettshøgskole der oppgaven omhandlet diett og styrketrening på overvektige.

– Vi er ikke et typisk mamma på slankeren opplegg. Det som skiller oss fra andre kurs er at medlemmene får tett oppfølging over et helt år, sier hun.

Sosialt

Kursgruppen har felles kostholdsveilednings- og treningstimer.

– De som endrer livsstilen får faste rutiner, godt humør, overskudd og energi i hverdagen. Det er viktig å planlegge og prioritere seg selv, sier Moe.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere