RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Opel er på hugget med flere interessante modeller. Opel Insignia er en av dem, selv om OPC-varianten (bildet) neppe blir en vinner i Norge grunnet avgiftspolitikken
Opel er på hugget med flere interessante modeller. Opel Insignia er en av dem, selv om OPC-varianten (bildet) neppe blir en vinner i Norge grunnet avgiftspolitikken

Gir gass vekk fra gubbestempelet

Opel har tapt store markedsandeler de seneste årene, men nye modeller lover godt for fremtiden.

Opel er bilmerket som har gått fra å være en vinner for noen år siden til å bli den store taperen. 10,9 prosent av personbilmarkedet hadde Opel ved inngangen til september i 1999.

Merket var det tredje største i landet – større enn Ford – ifølge tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken.

Nå, elleve år senere, er andelen krøpet ned til 4,8 prosent (3,6 prosent i august). Opel er det tiende største merket, mens Ford nå har tredjeplassen.

Men nå ryddes det hos Opel som, ifølge bransjenettstedet BilNytt.no, lover å komme «voldsomt tilbake». Det har Opel sagt før, og hvor de skal være mot slutten av 2011 sies det intet om.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere