RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

GRØNT LYS: Konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge er glad for at reguleringsplanen nå er på plass. Det betyr grønt lys for terminalutbygging på Alnabru. Foto: Anita L. Hanken.
GRØNT LYS: Konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge er glad for at reguleringsplanen nå er på plass. Det betyr grønt lys for terminalutbygging på Alnabru. Foto: Anita L. Hanken.

Grønt lys til terminalutbygging

Reguleringsplanen for Alnabru ble endelig vedtatt i bystyret onsdag kveld.

RÅDHUSET/ALNABRU: Dermed er den lange prosessen med å få på plass reguleringsplanen over. Posten kan dermed sette spaden i jorda, mens Alnaelvas skjebne fremdeles lever i det uvisse.

Starter planlegging

I en fersk pressemelding uttrykker Posten Norge glede over vedtaket. De vil nå gå i gang med planene for å samlokalisere logistikkvirksomhetene i Posten og Bring i området.

– Avgjørelsen i Oslo bystyre er viktig for at Posten-konsernet kan planlegge et fremtidsrettet, effektivt og miljøvennlig senter for vår logistikkvirksomhet. Nå kan vi skape løsninger som er bedre for kundene, kostnadseffektive og miljøvennlige. Oslo kommune har tatt en beslutning som er bra for hele hovedstaden, for Groruddalen og for Posten, sier konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge.

Mer gods på skinner

Posten og Bring har i dag spredt logistikkvirksomheten i Oslo-området. Mejdell mener at det vil ha miljømessige konsekvenser å samle denne.

– En samlokalisering av virksomheten vil redusere antallet vogntog gjennom Groruddalen. Gårsdagens beslutning i bystyret gjør det også lettere for konsernet å oppnå våre mål om økt bruk av togtransport, sier han.

Posten-konsernet vil nå begynne arbeidet med å legge detaljerte planer for hvordan Postens areal på Alnabru kan utnyttes best mulig.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere